Wysłany: Sob Gru 25, 2010 22:57 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
A ja słyszałem, że ma być to linia kolejowa napowietrzna - taka wyprzedzająca XXI wiek
A teraz poważnie.
Poczekamy to zobaczymy co nam Prezydent Szczurek zafunduje, oby nie był to następny bubel jak rondo Bosmańska/Benisławskiego _________________ Unikaj przyjemności które przynoszą smutek
Dołączył: Nie Mar 08, 2009 20:52 Posty: 72 Skąd: Gdynia-Obłuże
Wysłany: Sob Sty 01, 2011 21:27 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
_Niech mnie kule biją, aleście się rozgadali!
_Faceci, którzy instalowali słupki, pchali je na wózku, nie musieli wszystkiego wycinać. Drzewko-krzaczek za przepustem przy drabinkach i cały młodnik na początku bocznicy przy elektrowni został, ale już złom kawałek za przepustem ścięli.
_Gagarina by zatrzymał zakręt przy wjeździe do Małego Wielkiego Wykopu, gdzie tor jest podmyty przez wodę opadową z Pogórza Górnego, która w tym miejscu wylewa się z kanału do lasu jako rzeka okresowa. Wywróciłby się tam na bok i machałby wszystkimi dwunastoma odnóżami jak zwierzak domagający się pieszczot. Jeśli nawet pokonałby tą przeszkodę, to już na pewno poległby na piachu, który pod postacią stożka piargowego spełzł na tory z lewej ściany wykopu kawałek dalej... A tak w ogóle to on by się zmieścił na takich ciasnych zakrętach?
_Jeśli połączenia transportu osobowego miałyby iść przez Chylonię to nareperować będzie trzeba tą łącznicę do zawracania między Gdynią Rzeźnią, a Chylonią, jej nasypek jest zapadnięty niedaleko za G. Rzeźnią. Tam cały czas jeżdżą pociągi, ale chyba nie szybciej niż 10km/h. Jest jeszcze sprawa przejazdu przez ul. Hutniczą, który chyba powinien być bezkolizyjny. Mam nadzieję, że jeśli będzie jeździć tamtędy pociąg osobowy, to w drodze do G.Głównej zatrzyma się tylko w Chyloni. Jednocześnie a propos artykułu w gdyni.naszymmieście.pl myślę, że powinien być jeszcze jeden przystanek przy dawnej pętli autobusowej Obłuże Leśne obok wiaduktu. Tam jest miejsce na parking dla rowerów.
_Polacy w tym roku pobiją rekord zarejestrowanych samochodów, następne lata prawdopodobnie będą przynosić kolejne rekordy w tym względzie. Ul. Unruga jesienią 2009 poważnie wyremontowana, nie została przerobiona na dwujezdniową jak pierwotnie kiedyś było planowane. Sprawne połączenie kolejowe jest w takiej sytuacji wg mnie tylko kwestią czasu. Mam nadzieję, że tory w rejonie przy ul. J.Wiśniewskiego też przerobią do jazd pociągowych, żeby skrócić i zwiększyć konkurencyjność połączenia.
_Pechu (pozdrawiam też), co to znaczy "poprawa parametrów"? Pochylą tory, żeby można było szybciej jeździć na zakrętach?
_Załączam Świąteczno-Noworoczne zdjęcie Drewnianego Mostu w prezencie dla forumowiczów.
9.JPG
Opis:
Drewniany Most pod śniegiem. Z tyłu za lampą znajduje się Tajemny Las Za Murem.
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 10:19 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
W opcji Pogórze-Obłuże Twoje wnioski są trafione w 100%.Ale co do ewentualnego połączenia Centrum Gdyni/Trójmiasta z Oksywiem/Obłużem nadal uważam,że nie ma potrzeby przejazdu przez Chylonię.
Wysłany: Śro Sty 05, 2011 18:11 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
też mam nadzieję, że stacja będzie przy pętli Obłuże Leśne, bo w pobliżu jest dużo bloków, to na pewno by autobusy odciążyło, i dla mieszkańców byłoby wygodniejsze
Wysłany: Pon Sty 10, 2011 7:49 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
KarolW napisał:
_
A tak w ogóle to on by się zmieścił na takich ciasnych zakrętach?
spokojnie - tam są łuki o promieniach rzędu 200m- żaden problem dla gagarina
KarolW napisał:
_Jeśli połączenia transportu osobowego miałyby iść przez Chylonię to nareperować będzie trzeba tą łącznicę do zawracania między Gdynią Rzeźnią, a Chylonią, jej nasypek jest zapadnięty niedaleko za G. Rzeźnią. Tam cały czas jeżdżą pociągi, ale chyba nie szybciej niż 10km/h.
10km/h (lub 20) wynika z przejazdu przez Hutniczą, ale zgadzam się - ten odcinek z pewnością wymaga remontu
KarolW napisał:
Jest jeszcze sprawa przejazdu przez ul. Hutniczą, który chyba powinien być bezkolizyjny.
przebieg ul. Hutniczej wskazuje na to, ze jest przewidziane miejsce pod wiadukt kolejowy, jednak kilkadziesiat lat trwa prowizorka z tym przejazdem
KarolW napisał:
Jednocześnie a propos artykułu w gdyni.naszymmieście.pl myślę, że powinien być jeszcze jeden przystanek przy dawnej pętli autobusowej Obłuże Leśne obok wiaduktu. Tam jest miejsce na parking dla rowerów.
_Polacy w tym roku pobiją rekord zarejestrowanych samochodów, następne lata prawdopodobnie będą przynosić kolejne rekordy w tym względzie. Ul. Unruga jesienią 2009 poważnie wyremontowana, nie została przerobiona na dwujezdniową jak pierwotnie kiedyś było planowane.
_Pechu (pozdrawiam też), co to znaczy "poprawa parametrów"? Pochylą tory, żeby można było szybciej jeździć na zakrętach?
Studium wykonalności robione przez IVV/CNTK wskazywało na lokalizacje 2 przystanków - w okolicy dawnej rzeźni (Gdynia Pogórze) oraz Gdynia Maciejewicza. Moim zdaniem pierwsza z tych lokalizacji jest pomyłką, jednakże analizowałem parę dokumentów i miejscowy plan zagospodarowania Gdyni pokazuje, że na terenie zakładów mięsnych przewidziany jest węzeł integracyjny - prawdopodobnie to tam znajdzie się obecna pętla 125, 170. Tak więc niestety siła wyższa, choć lokalizacja przy drewnianym wiadukcie wydaje się bardziej atrakcyjna z racji na bezpośrednie sąsiedztwo dwóch osiedli.
Odnośnie "poprawy parametrów" - w przypadku udrożnienia bocznicy, wykonywanego obecnie chodzi o uzupełnienie wkrętów, łubków, wymianę zniszczonych podkładów, wyprofilowanie zniekształconych łuków, likwidacja nadmiernego prześwitu torów itp. w tym przypadku nie reguluje sie przechyłek - jeśli za kilka(naście) lat dojdzie do planu uruchomienia na tej bocznicy ruchu pasażerskiego - to wówczas takie działanie będzie miało miejsce, jak i kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej.
Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne.
Przebieg ponad 18-kilometrowej linii kolejowej z Wrzeszcza do Osowej.
Budowa Kolei Metropolitalnej będzie kosztować 719,1 mln zł, z czego 85 proc. - 611,2 mln zł - pochodzić będzie z Unii Europejskiej. To kwoty porównywalne z wydatkami na budowę drugiej nitki metra w Warszawie.
Kolei Metropolitalnej na odcinku od Wrzeszcza do Osowej w Gdańsku będzie realizowana według najbardziej dogodnego dla pasażerów wariantu. Oznacza to, że w połowie 2015 r. pojedziemy z Gdańska Głównego przed nowy terminal w Porcie Lotniczym w Rębiechowie pociągami o napędzie elektrycznym. Zajmie to nie dłużej niż 25 minut. Do dyspozycji będziemy mieli osiem nowych przystanków, w tym dworzec pod ul. Budowlanych .
W czwartek Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji przedsięwzięcia przez spółkę Pomorska Kolej Metropolitalna SA .
- Budując tę linię mamy nadzieję na wsparcie ze strony samorządów Gdańska i Gdyni, które chcąc spopularyzować Kolej Metropolitalną, powinny wybudować węzły integracyjne Strzyża, Rakoczego, Wróbla Staw, Matarnia, Osowa, Karwiny i Wielki Kack - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Sejmiku Województwa Pomorskiego.
Inwestycja będzie podzielona na dwa zadania. Pierwsze to budowa linii dwutorowej od Portu Lotniczego w Gdańsku do linii kolejowej Kościerzyna-Gdynia i wykonanie tymczasowego przystanku Gdańsk Port Lotniczy z peronami. Na tym odcinku nie powstanie sieć trakcyjna, czyli będzie on na razie obsługiwany przez szynobusy. Budowa ruszy w październiku 2011 r. i ma być gotowa w maju 2012 r.
Druga, znacznie większa część inwestycji będzie polegać na budowie linii dwutorowej od stacji Gdańsk Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku wraz z przystankami. Wtedy wykonana zostanie też elektryfikacja linii na całej długości z Wrzeszcza do Osowej i wybudowana zostanie stacja w Barniewicach. Z tym zadaniem wykonawcy będą musieli uporać się do 2015 r.
Już w kwietniu tego roku PKM S.A. wyłoni wykonawcę projektu, a w maju złoży wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wtedy też powinien mieć w ręku decyzję środowiskową dla budowy kolei.
Wschodnie dzielnice Gdyni doczekają się nowych inwestycji komunikacyjnych. Na razie gdyńscy radni uchwalili plan zagospodarowania przestrzennego, dzięki któremu na Obłuże i Pogórze będzie mogła dojechać Kolej Metropolitalna i trolejbus. Zmienią się również niektóre skrzyżowania.
W Essen podwożący podróżnych na dworzec nie muszą płacić za postój.
Mieszkańcy Pogórza i Obłuża mają to szczęście, że mieszkają blisko lotniska. A właśnie tam w przyszłości jeździć będzie Kolej Metropolitalna. Radni zmienili więc plan zagospodarowania przestrzennego, dopuszczając budowę przystanków kolejki.
W przyszłości przy ul. Maciejewicza powstanie stacja Obłuże Górne oraz węzeł integracyjny. Jednak nie typu "Park&Ride", z dużą ilością miejsc parkingowych. Będzie za to parking dla rowerów i postój taksówek.
- Zbyt wielu miejsc tam nie będzie, bo planujemy węzeł, który funkcjonuje w oparciu o system, zwany w świecie "kiss&ride". Czyli miejsce na krótki postój i wysadzenie pasażerów, a nie na parkowanie przez cały dzień - tłumaczy wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.
Druga stacja kolei metropolitalnej ma powstać na Pogórzu, nieopodal ul. Żelaznej .
W przyszłości we wschodnich dzielnicach Gdyni mogą też pojawić się nowe trolejbusy, bo planiści zakładają możliwość wykonania trakcji z centrum aż do pętli przy ul. Maciejewicza .
Nieco zmienić ma się również układ drogowy. Skrzyżowanie ul. Unruga, Czernickiego, Puckiej i Złotej będzie szerokim rondem o dużej przepustowości.
Dołączył: Nie Mar 08, 2009 20:52 Posty: 72 Skąd: Gdynia-Obłuże
Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 21:53 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
Dwutorowa, zelektryfikowana od Wrzeszcza do Magistrali Węglowej - ostateczna decyzja o 85% dofinansowaniu zapadła na przełomie marca i kwietnia. Pozazdrościli Węglówce dwutorowości, gdyby jednak chcieli sprowadzić w dół skład z węglem z prędkością 3/4 setki, to mogłoby się to gorszą wywrotką skończyć niż ostatnio we Wrzeszczu.
Tymczasem u nas na 25-lecie Awarii Czarnobylskiej na przepuście wodnym zostało zainstalowane takie geodezyjne coś:
coś.JPG
Opis:
Oprócz tego egzemplarza został też w lesie zamontowany drugi taki sam gdzie indziej.
Dołączył: Nie Mar 08, 2009 20:52 Posty: 72 Skąd: Gdynia-Obłuże
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 17:47 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
Remont Kolejowego Zakrętu do Oksywia z Chylonii. Myślę, że to tędy poprowadzone będzie połączenie pasażerskie z Północną Gdynią. Budowy wiaduktu nad ul. Hutniczą nie ma.
Dołączył: Nie Mar 08, 2009 20:52 Posty: 72 Skąd: Gdynia-Obłuże
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 0:52 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
Kolejowy Zakręt do Oksywia z Chylonii czyli łącznica Chylonia - Gdynia Port Centralny została wybudowana na przełomie lat 40. i 50. zeszłego wieku po to, żeby pociągi przyjeżdżające do gdyńskiego portu z południa mogły dojeżdżać do celu bez zmiany czoła pociągu. Przy okazji wykorzystano tę łącznicę do przewozów pasażerskich do Oksywia (i Obłuża po drodze). Przedtem do Oksywia jechało się trochę inaczej.
Wiadukt kolejowy nad Hutniczą to element łącznicy Rumia - Gdynia Port, której budowa się rozpoczęła w trakcie ostatniej wojny, a dokończyliśmy ją my w celu skomunikowania towarowego z ziemiami odzyskanymi. To jest ten tor z prawej na zdj. nr 10. Bocznica do Dębogórza odbija od niego kawałek dalej w prawo jeszcze nim tor łącznicy przetnie ul. Hutniczą. Tor do Dębogórza przecina droga elektrowni rozpoczynająca się od Puckiej, ta co na niej jest zakaz wjazdu.
Dołączył: Nie Mar 08, 2009 20:52 Posty: 72 Skąd: Gdynia-Obłuże
Wysłany: Pon Sty 23, 2012 19:56 Temat postu: Re: linia kolejowa Pogórze - lotnisko Babie Doły
W zeszły poniedziałek rozpoczęła się wycinka drzew rosnących wzdłuż drogi biegnącej równoległe do końcówki kolejowej bocznicy lotniskowej. Na początku obejmowała tylko drzewa rosnące na terenie lotniska i składu budowlanego, ale teraz zabrali się też za te, które znajdują się przed lotniskiem. To największa wycinka jaką w życiu widziałem na terenach ucywilizowanych.
Właśnie ruszyła faktyczna budowa terminalu Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo i równolegle budynku lotniskowej straży pożarnej. Obie mają się skończyć w październiku.
12.JPG
Opis:
Zdjęcie z 18.01 zrobione przez zewnętrzną bramę kolejową lotniska. Drzew widocznych z prawej strony już nie ma.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.